Coaching

(Corona) Coaching

Mindfulness is aandacht geven op een speciale manier: doelgericht, op dit moment, zonder oordeel.
Toegepaste mindfulness in de praktijk is opmerken, bewustzijn en actie als dat nodig is.

Iedereen heeft zo zijn eigen uitdagingen in deze tijd. Het kan zijn dat je merkt dat je onzeker bent, niet meer zo stabiel bent als voorheen of dat je je soms angstig en boos voelt en daar wat ondersteuning in kan gebruiken. Het is heel normaal dat dit gebeurt met de omstandigheden zoals die nu spelen en soms kan een gesprek je dan helpen om weer de juiste richting te vinden.

Deze tijd biedt ook kansen voor zelfreflectie en persoonlijke ontwikkeling.
Want wil je eigenlijk echt? Wat vind je nu echt belangrijk? Waar kom je jezelf tegen nu je verplicht thuis zit en zo min mogelijk sociale contacten hebt?

Mogelijkheden tot groei. Maar eerst de boel op orde brengen, waar zit jij in dit proces?

Via live, digitale coachingsgesprekken kan ik je ondersteunen met:

Praktische zaken:

– overzicht krijgen op wat er nu gaande is

– jouw rollen en wat je daarin te doen hebt helder te krijgen

– je zaken op orde te krijgen in de omstandigheden die er nu zijn

– je gedachten te ordenen en de praktische uitvoering te structureren

– te (h)erkennen wat (tijdelijk) moeizaam loopt en hoe je dit een andere richting geeft

– te onderzoeken wat nu helpend is voor jouw specifieke situatie

– te waarderen en dankbaar te zijn voor wat er wel is (hoe doe je dat, het glas half vol zien als het je even te veel wordt)

Zelfregulatie

– controle te krijgen of juist los te laten

– je emoties te reguleren

– je zekerder te voelen

– je stabieler te voelen

– je meer verbonden te voelen met jezelf en met anderen

– hoop en zekerheid in jezelf te ervaren als je het overzicht even niet meer hebt

Andere thema’s waarvoor je bij mij terecht kunt zijn stress in het algemeen, werkstress, keuzestress en ‘algemene’ levensdilemma’s, bijvoorbeeld omgang met familie of collega’s, of een gevoel van ‘is dit alles?’. Hoe blijf je bij jezelf en kun je aandacht geven aan wat voor jou belangrijk is. Door middel van verschillende methodieken waaronder mindfulness oefeningen kom je erachter wat er op dit moment prioriteit heeft en wat je nodig hebt. Ik help je je gedachten te ordenen zodat je vervolgens bewust kunt beslissen wat de volgende stap zou kunnen zijn.

Misschien heb je aan 1 of 2 gesprekken genoeg, misschien ervaar je dat ondersteuning bijvoorbeeld 1x per week prettig zou zijn.

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek, mail naar info@forien.nl of bel of app 06-46 433 009.

Wie weet ontmoeten we elkaar binnenkort digitaal!

– Forien –